Jul + Umeå

Då är man i Umeå hemma i västerbotten och fira jul.
Kom på tisdags kvällen, var riktigt trött. Kom hem käkade lite och umgicks sedan sova.

Julafton på onsdag och känndes inte som att det var så. Man vaknade gick ner, åt JULSKINKAN!!! Bästa.
Sen satt man och väntade mest, Kalle började och vi såg det. När kalle var avklarat blev det dags för mat.
Måste säga att älgköttet var riktigt riktigt gott. Sitter och äter av det just nu.
Det tråkiga var ju att jag har haft så ont i halsen, så var svårt att svälja och känna riktig smak. Men men, inte lätt alla gånger.

När vi ätit så satt vi oss i vardagsrummet och kollade på juligheter, sedan kom tomten och hans tomtenisse med klappar.
Fick, bio kort, byxor, skjortor, pengar, underkläder, sockar. Så är nöjd. När klockan började närma sig 20:00 så var det dags för mig att bege mig vidare.
Tog mig till farfar där dom bjöd på mat, dock åt jag bara lite eftersom jag var så mätt. Sedan satt vi och pratade en hel del innan det var dags för mer klappar. Verktygslåda, skidbyxor, handskar, underkläder, pengar. Så var bara bra där också.
Satt och nickade till i soffan hela kvällen för jag var så trött.

Nästa dag var det julafton hos Petter & Anton, jag for dit vid 16:00 och så började jag och Petter att spela Lips (sjung spel till xbox) som Anton hade fått i julklapp. Riktigt kul faktiskt, sen åt vi och sådant. Jens kom eftersom dom skulle ut och lyckades få med mig på något sätt. Jag som inte hade tänkt att fara ut. Men utekvällen blev lyckad det var roligt.

Fredag var mest lugn eller jag vaknade tidigt och for med Robin till stan för att kolla rean, hade fått pressentkort så var tvungen att hitta något här eftersom det inte fanns i sundsvall. Sen for han och jobba och jag for hem. Tog det bara lugnt hemma för att fara tillbaka till Robin vid 22:00 tiden. När jag var där fick jag testa det fina spelet "Guitar Hero World Tour" och trummor är fan riktigt svårt alltså, shit. Samt spelade lite gitarr och sjöng, sjunga är fan kul ändå. Men man har ju ingen bra röst :P haha. Vi fettade och såg på film "WALL-E" den var rätt så kul ändå :D. Kom hem strax efter 04:00 och sov.

Nu är det lördag och ska bara ta det lugnt idag, imorgon bär det hem till Sundsvall igen och till min älskade lilla Saffy ;)
Saknat dig massor.
Jag vill ha en platt-TV!!

Och en till sak, LULEÅ ligger 1a i Elitserien!!! Om det ändå kunde sluta så, men dom kommer nog tappa lite. Hoppas bara dom går till slutspel iaf! Forzza Luleå!

SHAKE 'n BAKE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0