Söndag

Ny dag nya äventyr, vaknade vid 09:30 av någon anledning och hade svårt att somna om. Men efter ett tag så lyckades jag och vaknade igen klockan 12:00 för att stiga upp och göra lite frukost, varma mackor och nudlar ;) mums.

Medan jag fikade så zappade jag runt på olika kanaler för att kolla på något, och fastnade för Idol en liten stund iaf (brukar inte kolla när dom "bra" är kvar, inte lika roligt då.) men nu var det iaf den där unga killen.... Johan P som "alla" tycker är jätte bra och gullig etc etc, men fy fan alltså. HUR KAN HAN VA I "FINAL" eller vad det heter, hur fan kan han ha gått vidare ens?????? Alltså, han sjöng ju som en riktig kratta, lät inte bra någonstans.
Däremot Anna B lika gammal tror jag dom två är, 16(?) om jag inte misstar mig, hon KAN verkligen sjunga, vilken röst för att vara så ung, shit alltså.

Men nog om Idol det är ju värdelöst men va bara tvungen att säga att han var riktigt kass och hon var riktigt bra :).
Klockan började närma sig 14:00 och det var dags att ta sig ner till Vildmannahallen för att spela innebandy match och det var jag som fick köra dit, gick helt okej. Kanske ska börja ta det där förbannade körkortet någon gång? Får se när man orkar det är ju som sagt platt här om man jämfört med vissa andra städer *visslar*.

Matchen då, det gick bara fint. Motståndet skulle Vännäs stå för. Allt började bra och första perioden kunde vinnas med 4-1, när det var dags för andra tog det bara 18 sekunder för mål nummer 5 och perioden avslutades med 7-2 ledning. Tredje och sista perioden bjöd på det ena och det andra Kekke kunde göra ett mycket elegant mål i boxplay som kommer minnas ett tag iaf ;) matchen slutade hela 12-3 till Sandåkern som ändå inte spelade sitt absolut bästa.
Stundtals spelade vi riktigt bra men ibland tappade vi lite onödigt också, viktigt och skönt med en övertygande seger. Men vi kan mycket bättre. För min del då? jo det gick väll bara fint, inte så mycket att säga. Svårt att vara ödmjuk åt sig själv men det gick bra :P

Efter matchen så var det hem och duscha eftersom att Bålan skulle hem direkt efter matchen och var hemma och klar runt 18:00 och började bli hungrig. Pappa jobbade kväll så fick fundera ut vad man skulle tänkta sig att äta och det blev Rull kebab med vitlöksdressing och extra peperoni, riktigt smarrigt. När jag ätit klart så bestämde jag mig för att se, Narnia: Prins Caspian den var väll sådär. Inte det bästa jag sätt men den var bättre än den första filmen iaf. 2/5 Fersar iaf. Men den där Aslan, det är ett sånt lejon man bara vill ligga och kramas med, han ser så mjuk och go ut :).

Nu börjar klockan närma sig 22:00 och jag funderar på vad man ska hitta på, trodde klockan skulle vara mer men så vare inte, får väll kanske se någon till film då eller ringa en vän eller något annat roligt.

Todays song: Barry Mann - Who put the bomp

Ha de gött så hörs vi senare.

Pözz

SHAKE 'n BAKE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0