Finns fan inte ord!

Är så jävla förbannad på CSN, Försäkringskassan och AMS.... Vad fan håller dom på med!
Jag vill ha studiemedel, men ni 3 fuckar ju upp allt!
Kan ta historien från ruta 1......

Jag får ett sommarjobb så jag åker till AMS och säger att dom ska avaktivera mig från aktivitetsstöd = jag ska inte få några pengar från försäkringskassan. Jag avaktiverar mig och det går bra, sedan jobbar jag. Får reda på att jag kommer in på omvårdnad och ska plugga. Då vill jag söka studiemedel från CSN så jag fixar med papper och allt.
Efter att det gått 1 månad utan något svar så ringer jag CSN och frågar vad som händer. Dom säger att dom inte kan fatta bestlut för att det står att jag får pengar från försäkringskassan (vilket jag inte får). Så då ringer jag försäkringskassan och kollar vad som händer. Dom säger att jag står inskriven där fram till April 2010.

Jag försöker förklara för dom att jag ska va utskriven och allt sånt, men det hjälper inte så mycket. Ringer CSN och pratar med dom. CSN säger att dom vill ha ett intyg från AMS att jag är utskriven, jag ringer till AMS och berättar min story.
Varav AMS säger att jag ska va utskriven och allt för ca 1 månad sen... TYDLIGEN INTE, svarar jag i mina tankar :P
Så jag går till AMS hämtar ett intyg på att jag ska va utskriven skickar det till CSN.

Det går 1 vecka, har inte hört nåt från CSN eller sett nåt på deras hemsida så jag ringer dig igen... CSN säger samma sak att det är något strul med försäkringskassan och att jag fortfarande står kvar där. Då säger jag att jag är utskriven jag får inge jävla pengar från dom! CSN säger att jag måste be försäkringskassan att göra den "nya" datan tillgänglig för dom så att dom kan se den, när försäkringskassan själva säger att CSN kan hämta data från oss iaf.... Jävla virr...

Ringer till försäkringskassan direkt efter och frågar vad fan som händer? Hon jag pratar med säger att det är AMS som måste skriva ut mig och meddela det till dom.... Jag säger att det är för fan gjort för 2 månader sen!!!!!!!!!
Och nu börjar jag bli redigt jävla förbannad!
Efter många minuters snack och velande med försäkringskassan så lägger vi på. Jag ringer till AMS och berättar hela storyn. Hon jag pratar med låter väldigt förstående och tycker att det hela verkar vara en enda stor soppa.
Hon säger även att jag SKA vara utskriven och att allt ska ha upphört.

Vi pratar ett bra tag, hon frågar även sina kollegor om hjälp i frågan etc etc.
Hon säger till mig att hon ska ta reda på mer info och sedan ringa tillbaka... Så just nu sitter jag och väntar på ett samtal!


Jag börjar bli grymt förbannad, vafan är felet! Sköt era jobb! Varför ska jag behöva ringa runt till alla och försöka fixa något som NI ska kunna fixa! Jag vet inte var jag står, känns helt hopplöst. Jag måste ju få in pengar men det ser tungt ut just nu om vi säger så. Det står att jag ska utbetalningen ska börja den 20/8 det var igår. Och CSN säger att det kommer inte kunna börja förrän jag skickat in studieförsäkran vilket jag inte kan skicka in förrän dom gjort en bedömning, vilket dom inte kan föra förrän jag fixat det där med försäkringskassan vilket jag tydligen inte kan fixa för jag är ju tydligen inte utskriven!!!

Finns fan inte ord för detta.... Vet inte va ja ska skriva , är bara så förbannad och besviken! Fy fan!

Vi kör lite Drowning Pool - Bodies på det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0