Hata SJ

Då har man kommmit hem för ett tag sen och fy fan vilken hemresa...

Börjar med att vi åker från Newark flygplats runt 17 tiden för att vara i Köpenhamn 8 på morgonen vänta där 2timmar
för vårat flyg till Stockholm, och sedan vänta i sthlm på tåget som ska gå 13.
När jag väl kommer ner till tåget så är man redigt less av all väntan etc man har nästan rest en hel dag utan sömn.
Då läser man på skylten "Buss från och med Gävle pga banarbete" liksom vafan.

Det skulle ta ca 1 timme längre med andra ord. Man har betalt för att åka tåg, första klass och sedan ska man istället få sätta sig på en buss.... Hata SJ..
Sedan tycker man att dom borde vetat om att det ska vara banarbete ett tag innan, tycker att resenärer borde få ett sms eller liknande där det står att det kommer bli buss. Istället får jag inte veta något och då blir man såklar irriterad när man ser det.

Men så kliver vi av i Gävle och ska gå till bussen, och jävla tur att dom hade direktbuss till Sundsvall annars hade jag ju strypt nån. Men så sitter man på bussen, så fungerar inte luftkonditioneringen. Det är kokande hett i bussen och man har inge benutrymme (heja första klass därför man vill ha det!) sen har man en liten unge precis bakom sig som grinar och skriker ungefär halva resan. Så är framme i Sundsvall runt 17.30 och då är man redigt trött.
Blev att sova ganska tidigt, och sov ända till 17 nästa dag.

Nu är jag iaf hemma, och håller på att lägga upp ett tränings schema eftersom jag tänkte utnyttja gymkortet jag fick av innebandylaget. Så blir väll 3 pass i veckan och sen något löp pass. Måste bara ta tag i det och åka dit.
Sen har jag varit och sökt Omvådnadsprogrammet på komvux får se om ja kommer in där, skulle få svar i juli eller vad dom nu sa, vi får se helt enkelt.

Nu ska jag ta och sova, kanske blir löpning på dagen vi får se.

Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0