Gameday

Ja idag var det då dags för den andra hemmamatchen och denna dag gästades vi av RIG Umeå.
Det började bra med att vi tog ledningen av mig själv efter en snygg NHL10 dragning och lägger in den med backhand. Vi lyckas även göra 2-0 innan RIG vaknar till och gör 2-1.
Sedan så gör jag 3-1 en mycket fin passning mellan benen av Martin fram till mig som laddar slagskott rakt upp i krysset, elegant! ;)
Men RIG kämpar sig tillbaka i matchen och innan första perioden är slut så leder dom med 3-5.

Andra perioden kommer vi in på planen taggade till max och efter 2min så kommer utdelningen.
4-5 genom Marcus Andersson efter att jag spelade fram. Vi gör även 5-5 genom Kim som gör mål på straff som jag fixade efter att målvakten gått ut och stängt av mig när jag skulle löpa efter bollen. Det går lite fram och tillbaka efter ett tag så gör vi 8-7 genom Marcus Andersson igen och åter igen framspelat av mig en riktig NHL10 passning mellan 2 klubbor och en målvakt ;P Och 8-7 står det perioden ut.

I tredje kommer vi in och vill döda matchen men går på bakslag då vi totalt faller ihop. RIG lyckas göra mål på alla möjliga konstiga skott och en hel del tur. Jag får iaf sätta mitt tredje mål för kvällen efter att Martin nypt tag i en boll och spelat fram till Andersson som fint lägger över den till mig som kan lägga in bollen i öppet mål.
Efter tredje perioden är slut så står resultatet 10-15..

Vi faller ihop helt i tredje och bjuder RIG på vinsten mycket tråkigt. Det roliga var att jag iaf fick göra 3mål och 2ass.

En bättre och trevligare läsning av matchen kommer på http://capmartin.blogg.se inom kort.

Kommentarer
Postat av: Peter

Mmmm såg i VK i morse....Kul att se din produktion.

2009-10-05 @ 17:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0