Filmer

Det blev 2st filmer ikväll med min kära klasskamrat Sandra. Och nu ska det delas ut lite Fersar (martin ;) )

Första filmen blev en skräckfilm, The haunting in Connecticut, hade inga speciella förväntningar eftersom alla skräckfilmer jag kollat på senaste tiden har varit totalt värdelösa. Men när man ser skräckfilm med någon som är lite mer rädd ;) så blir det roligare. Och filmen var bra. Tydligen baserat på något verkligt eller vad det nu var. Handla om en pojk som fått cancer och sedan flyttar dom till ett hus där det händer massa konstiga saker. Han börjar se hemska saker.... Det är många hoppa till scener. Men eftersom man sett så många skräckisar så vet man ju när allt kommer hända, alla är ju uppbyggda på samma sätt.. Men denna var faktiskt bra för en gång skull!
Så därför får den 4/5 Skräck-Fersar!

Den andra filmen vi såg var Year One, har bara hört att den varit totalt kass! Michael Cera är så rolig, han känns så förvirrad hela tiden. Sen sägs det ju att han ser ut som jag, vet inte om det är bra... Sen är ju Jack Black rolig som vanligt ;) .. Men filmen i sin helhet var väll okej. Handlar om att dessa två personer utvandrar från sin lilla by för att starta en egen och träffar massor med folk etc etc.. Den får dock 2,5/5 Fersar, kunde varit roligare...

------------------

Nu sitter jag och äter några skinkmackor och ska snart sova så man orkar skola imorgon...
Idag har jag inhandlat ett trådlöst tangentbord samt mus och sedan kopplat in datorn till TVn så nu äre skönare! :P
Imorgon blir det även att dra ner till sthlm träffa kusiner och sedan kolla NHL matchen på fredag. Åker hem igen på lördag för att sedan lira innebandy match på söndgen mot RIG Umeå.

Grattis till alla er födelsedags barn!
Vi höres!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0