Är man inte himla bra då...

Praktiken tog slut i fredags och efter det var det ut till Härnösand med Amanda.
Sista dagen på praktiken var som dom flesta dagarna lugn, gjorde dom vanliga kollerna man gör, bltr, puls, temp och sånt. Fick sticka sista dagen också, och som vanligt fick jag en svårstucken person. Men denna gången gick det ann, riktigt skönt att avsluta med lyckade stickningar. Jag och Victoria bjöd på tårta som tack för allt och det uppskattades. Sedan kom läraren och skulle ha det där sista avgörande samtalet. Nervös var man väll inte eftersom jag kände på mig att detta har gått galant. Och så var det, fick super bra feedback från min handledare.
Har fått beröm från övrig personal samt från patienter (vilket känns riktigt kul när man får från patienter :) ), sen att jag var intresserad, lyhörd och helt enkelt duktig. Hon tyckte jag passade in på den avdelningen och skulle mer än gärna rekommendera mig om jag sökte för sommarjobb eller vikjobb. Men det får bli nästa sommar man söker isf, vi får se vad som händer. Sedan tyckte hon att G var snålt (man kan bara sätta IG eller G som betyg på praktiken) och hon ville sätta myckte högre. Så jag är super nöjd med praktiken och feedbacken man fick från den.

For som sagt ut till Härnösand med Amanda sen när jag slutade och så var vi där. Skulle på festligheter på fredagskvällen, träffa lite av hennes vänner och så. Det var roligt, tråkigt var dock att hon fick sjukt ont i njurarna så vi funderade på att åka in på akuten. Slutade med att vi åkte hem, hon tog sig en alvedon och sedan skulle vi vänta och se. Blev inte akuten iaf, blev sova och sedan blev det en aning bättre med henne. Lördagen var lugn, var ute och gick lite sen laga hon god mat till mig och sen såg vi på film å käkade marängswiss, de va gött! :)
Åkte hem idag och känner nu att jag verkligen måste ta och springa lite samt dra på gymmet efter att ha ätit mycket onyttigheter i helgen :P Men det har varit en fin fin helg med bra sällskap, det tackas för.

Nu ska jag ladda inför löpning........ Hejsansvejsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0