Iphone + Grus = Inkhe brah



Jahapp, suttit i telefon med försäkringsbolaget hela dagen typ. Min mobil har gått sönder, displayen är väldigt förstörd. Så först snacka jag med dom (trygghansa) så ville dom att jag skulle kolla upp va de kosta att laga den etc. Så gick ner på Telia visa telefonen och snacka lite. Min garanti hade gått ut så dom kunde inte göra något. Men dom sa att det skulle vara mer värt att köpa en ny än att skicka in den.

Gick och hämta min cykel och for hem, ringde till StjärnaFyrkant som lagar telefoner. Dom sa att displaybyte gick på mellan 4000-5000kr att laga och mobilen skulle vara borta i 3-4 veckor. Snor dyrt dyckte jag, då är det mer värt att köpa en ny telefon.

Ringde upp försäkringsbolaget igen, berättade vilken info jag hade fått fram. Och hon jag prata med tyckte också att det lät onödigt att skicka in telefonen. Så hon gjorde lite uträkningar. Eftersom inte Iphone 3G görs längre så utgick hon från priset på en Iphone 3GS. Så tog hon det priset -40% eftersom in mobil var mellan 1-2 år gammal. Och sedan självrisk in på det och lite mer knappande. Så kom hon fram till att jag kommer att få ut runt 2600kr. Som hon precis satte in på mitt konto.

Mobilen fungerar ju och så, den går ju att använda. Men det är svårt att se vad som visas på den bara. Får vänta till löning och sedan kolla närmare på en Iphone 4 kanske. Behöver ju en ny telefon iaf så... Tur iaf att man täcknade drulleförsäkringen när man fixade ny tv. Visade ju sig att den kom till användning.

Börjar snart jobba så ska fixa lite käk och sedan åka iväg på jobbet. Sen är man ledig till på fredag (jobb fredag, lördag) och på måndag börjar skolan. Måste även ringa de andra stället  och snacka om inskolning så man kan jobba extra.

Kommentarer
Postat av: Edholm

Satan vilken stilig pimpning! :)

2010-08-16 @ 20:41:46
URL: http://syntw.blogg.se/
Postat av: Kjetiltine

Keep safe. Look out for one another.

2012-02-29 @ 08:58:53
URL: http://kjetiltine.blog13.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0