Gitarr skulle vara nåt..

Vaknade vid 12:50 och äntligen kände jag mig utvilad, steg upp och tittade till hur det gick för telefonen. Självklart var inte musiken inlaggd så det ska jag fixa just nu. Jag fikade och sedan surfade jag runt ett tag innan jag tog på mig kläderna och steg ut genom dörren. Bra väder ute snöar lite (stora flingor) och är ungefär -4, perfekt väder! Fan va jag ville åka bräda, men backarna öppnar ju inte förrän 17 =/.
Gick ner på Moyo för att kolla om dom fått in några skidbyxor, dom jag vill ha, gula volcom! Men han som skulle ta reda på de var inte där så han skulle ringa upp mig senare. Frågade även om flex på brädan som jag har, min bräda är typ 4 i flex ungefär, vi hittade ingen info så vi stod och flexade brädor och kom fram till att den måste vara runt 4. Så Henrik du ska inte ha en för mjuk bräda! Du ska ha runt 4 i flex, för en som hade 2 i flex var SJUKT mjuk och det är ju mer till för att raila och åka på boxar å grejer. Så det är bättre att du kör en lite hårdare bräda.

Efter det gick jag vidare till musikbörsen, skulle kolla vad en gitarr kan kosta. 995kr hittade jag den billigaste för sen fanns det ju dom som var uppe i 5000 och säkert mer. Så det kändes lite overkill med en sådan faktiskt. Tror att blocket får hjälpa mig lite här. Känner mig grymt sugen på att lära mig spela gitarr! Vill verkligen, men hade ju varit bra om man haft en gitarr så man kan träna också. Googlat runt lite på hemsidor där man kan lära sig å sånt, men får se om man hittar någon gitarr man kan använda sig av.

Har börjat knåpa lite på nyårslöften, sånt man i vanliga fall inte brukar ge. Men känns ändå som att det är dags detta nyår. Det är 2 saker jag tänker på just nu och det ena är ju körkortet att det ska tas under nästa år, det andra är att lära sig spela gitarr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0