Ung & Bortskämd

Jag antar att ni inte har missat Ung & Bortskämd som går på SVT, man kan se det på svtplay om man har missat. Det är faktiskt ganska intressant och man blir ju smått irriterad typ varje avsnitt (8stycken) på att dom är så jävla sämst på allt. Ungdomarna har varit i huset i 4 veckor så frågar dom en av tjejerna vad hon har lärt sig och hon svarar.... "Jag har lärt mig...... hmm...... Oj nu måste jag tänka...... Jag har lärt mig.... Jo att koka pasta! Och det var ju inte så svårt som jag trodde"
Alltså.... Om koka pasta är det man lärt sig, hur sämst som människa är man då och den här tjejen är typ 20 och har precis lärt sig att koka pasta. Vad är IQ på dessa människor, jag trodde att jag var ganska osmart men man är ju rena geniet i deras närhet.
Sedan efter hon har sagt det så får man se ett litet klipp från hemma hos henne, sitter vid bordet och fikar och farsan står och diskar så säger hon "Pappa kan du ge mig en smörkniv" när hon sitter 1m ifrån. Felet att sträcka på sig?
Sedan säger hon "Oh vad gott det skulle vara med lite te.." varpå pappan svarar "Ja men jag kan värma det åt dig"

Asså jävla unge, värm ditt eget jävla te! Lär dig att klara dig själv, du är fan 20 väx upp! Blir förbannad på dessa folk, men det är ändå ett program man måste se. Är smått roligt att se hur inkompetenta dom faktiskt är. Dom har aldrig städat förr, vet inte hur man använder en dammsugare vet inte hur man gör pasta sås. Det är katastrof att dessa människor faktiskt finns.

Men det är ju egentligen inte barnens fel kan jag tycka, det är mer föräldrarna som aldrig har satt ner foten. Om man som barn/ungdom får allt man pekar på, föräldrarna gör allt för en. Då är det ju lätt att man använder sig av det för det är enkelt och man slipper göra sånt som är tråkigt/jobbigt. Så förstår ju barnen på ett sätt att dom gör det bekvämt för sig, men hur gör man när man blir äldre och MÅSTE klara sig själv då?
Men som förälder måste man ju fan sätta stopp, man kan inte säga HELA tiden "ja men jag vill att min dotter/son ska få en bra uppväxt och ha det bra hela tiden" ... Visst dom kanske har det bra just då, men på längre sikt då... Dom kommer ju vara handikappade i samhället och klarar inte ens av att tvätta kläder, dom jobbar inte ens dom lever på föräldrarnas pengar. När föräldrarna har slut på pengar, när dom inte finns längre... Hur hade barnet tänkt att göra då? Barnet är upp emot 25 och har inte rört en fena, aldrig jobbat inte gjort ett skit... Hur ska man komma ut i arbetslivet senare i livet då. Herregud alltså det är sjukt vad det finns för folk.
"Min dotter behöver bara ringa när som helst, var som helst så ställer vi alltid upp och kommer och hämtar henne. Gör vi inte det så blir hon arg, sen har hon oftast massor med kassar kläder"
Är det konstigt när ni ger henne erat kontokort och låter hon shoppa sönder? Skyll er själva då...

Sen priset man får om man vinner den här serien det är att man får en resa till något land vad det nu var. Man borde fan få något annat pris, ett pris som man har nytta av... Kanske en jobbcoach? Eller något som gör att man blir bättre som människa. Sedan är det konstigt att det är den som har lärt sig minst som åker ut, egentligen. Det borde ju va den som visat sig kunna mest som är duktigast som borde åka ut. Dom som inte kan ett skit och är sämst borde ju få vara kvar och lära sig kan man tycka.

Tjej: Pappa gör ju väldigt mycket för mig och när jag gick i högstadiet så läste han typ alla mina läxor åt mig sen berättade han vad det handlade om för mig, och det tyckte jag var bra väldigt bra.
Pappan: Jag tycker inte jag skämmer bort ****** jag ställer upp och stödjer henne, ungefär som en idrottsman som får stöd hemifrån som skjutsas hit och dit och får hjälp med allt. Det är mer så jag tänker

Vissa av barnen har ju dock lärt sig lite och kommer förhoppningsvis ta med sig detta och växa som person. Vissa uppskattar denna upplevelse mer än andra om man säger så. Får en mer insikt av vad deras föräldrar går igenom och hur bortskämda dom egentligen är!
Men men det är inte lätt att vara Ung & Bortskämd... Se det om du inte redan sett de, man får sig många skratt av det också när dom är så "smarta".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0