Cykelmek!

Har ju haft vad jag trott varit punka på cykeln. Så jag gick på clas ohlsons för att fixa grejer som man behöver för mina sista slantar. Kommer hem och börjar meka med cykeln, har ingen cykelpump så när jag fick lös slangen blåste jag upp den lite för egen maskin bara så man kan se var hålet är. Lägger den i vatten för att leta efter hålet men hittar inget, så gör det igen och igen. Men hittar inget. Då kan det väll inte va hål då så monterar ihop allt men eftersom jag inte har någon pump så blire svårt att kolla. Så väntar 2 dagar och innan jag går till jobbet idag så tänkte jag att jag skulle pumpa den. Går till Statoil men deras cykelpump var trasig (ovanligt... nej!). Så går till Cykel Nisse istället och där funkar pumpen som den ska. Börjar pumpa cykeln och efter 1 sekund hör man PANG så smäller däcket. Redan less efter att pumpen på Statoil inte funkat å jag behövde gå en omväg så blev jag inte mindre less av att däcket explodera. Det lät som att det blev ett stort hål så jag lär väll behöva byta hela slangen. Har inte kollat ännu eftersom jag var tvungen att hinna till bussen som jag nästan missa pga detta. Så får montera bort däcket imorgon eller så för att sedan köpa ny slang på måndag. Min handbroms är även den trasig, och vette fan hur man ska laga den riktigt. Någon som vet hur man lagar en handbroms??

Nu ska jag jobba vidare... Tjohej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0