Rekommenderar Maria Karlström!

Då var det dags för lite updates då har varit hos tandläkaren i onsdags gick bra. Hade något början till hål och fick en ny tid om 3 månader för att laga ett. Men men så kan det vara, efter tandläkaren drog jag på apoteket och köpte flour skölj som hon rekommenderade samt tandtråd som man ska använda. Så lite sådär förebyggande syfte för att fixa tänderna kan ju vara bra :)
Efter det blev det att käka sushi för första gången, och det var ju faktiskt riktigt gott! Var en riktigt trevlig söt tjej som jobbade där också (inte asiat) hon var nog lite road att det var första gången för mig och Robert och att vi inte var några höjdare på att käka med pinnar. Hon erbjöd fuskpinnar och bestick men vi gav oss fan på att äta rätt och som man ska. Varför ska man annars äta sushi? Måste ju äta med riktiga pinnar och det gick faktiskt riktigt bra! Mycket bättre än förväntat, men hade lite ont i fingrarna efter för man spänner väll dom så mycket :P
Det var en mycket lyckad måltid som vi kommer att göra om!

Har jobbat en hel del också, idag var det min första delade tur så jobbat från 7-2130. Det var väll sådär, man är inte så sugen på att åka tillbaka till jobbet när man kommit hem (man har ledigt från 12-16). Jag hade bokat tid med Amandas kusin Maria som är sjukgymnast, och hon skulle kolla på mina benhinnor och ge mig råd och hjälpa mig. Så jag drog till "KLINIKEN" http://www.sundsvallskliniken.se/ ligger på Strandgatan 8, (rekommenderar henne starkt, riktigt duktig är hon och hon vet vad hon gör. Så dit blir det att gå fler gånger om man stöter på problem!) Jag kom dit och vi pratade om problemet osv kom fram till att det var kroniskt det jag hade så vi gjorde upp ett schema som jag ska följa så jag kan bli av med skiten. Så det är strikt INGEN löpning på 2 veckor samt gå så lite som möjligt, belasta benhinnorna så lite det bara går. Jag får cykla och simma så blir väll att hitta på nåt sånt för att hålla kondisen uppe. V3 får jag börja köra styrketräning för att stärka dom musklerna, V4 kan jag pröva jogga och se hur det käns, V5 kanske träna lite hårdare om det går utan att få ont, V6 öka träningen. Så nu kör vi på det här och ser hur det går.
Sen det där med varmt/kallt vatten var ju bara för att lindra smärta det hjälpte inget att bli kvitt skiten så det var ju onödigt att göra :P. Efter att ha varit där 1 timme så var vi klara och jag gick till apoteket för att köpa något antiinflammatoriskt så blev Pronaxen som jag ska käka samt var jag å köpte pelotter för att avlasta under foten. Så tack så mycket Maria så ska vi se hur detta kommer gå och förhoppningsvis kommer det gå bra!

Idag kom även Amanda hem från jobb vecka i Gävle så vi ska väll ta och ses något också tycker jag. Saknat den lilla sparven. Imorgon ska jag och kolla på när grabbarna springer coopertest, och på kvällen är det party samt UFC på natten. Söndag blir de upp mot Umeå vi ska tälta och sånt hemma hos Matte! Så blir en liten egen festival!

Nu har jag skrivit massor, dags att kolla klart fotbollen och chilla lite! Hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0