Besvikelsen över att Hultsfred ställer in..



Igår fick jag ett sent samtal från Robin om att han hört något om att Hultsfredsfestivalen skulle ställas in, chockad gick jag in på aftonbladet och där längst upp stod det som man inte trodde var sant, "Hultsfredsfestivalen ställer in". Jag trodde inte mina ögon, gick in på deras hemsida och där stod det också, kollade forum och där fanns det också. Det kom på nyheterna på tv och då började man förstå. Jag och Robban trodde att det kanske varit nån som hackat deras sida bara för att jävlas. Men efter att ha sett pressuttalanden från personerna bakom festivalen så förstod man att det var fan sant. Men så jävla pissigt att ställa in 1 vecka innan festivalen, jävla skit. Så har man tagit ledigt och allt... Nu då!? Vad fan ska man göra nu då!??!?! Riktigt besviken, detta har man ju sett fram emot i över 7 månader sedan man köpte biljetten. 1300 kronor ungefär, och dom kanske man inte ens kommer få se igen eftersom dom inte vet om dom kommer kunna betala tillbaka det. Har iaf tält, sovsäck, solstol och diverse mat/godis som man skulle haft där nere. Nu har man allt sånt och ingen riktigt användning för det =/

Kan fortfarande inte tro att det är helt sant, jag var ju så jävla inställd på det här. Och vi hade ju planerat så jävla mycket runt om allt detta. Hur campet skulle se ut, tävlingar vi skulle ha, band vi skulle se osv osv. Skulle ju bli årets höjdpunkt! Sommarens stora grej, men vad nu då... Vad fan ska man göra nu, nu är ju denna sommar förstörd =/.
Vi har pratat lite om att kanske dra nån roadtrip iaf, men vi vet inte var vi ska eller något. Vi har kollat på alternativa festivaler man kan tänka sig. Men allt är ju bara skit, hittade en i Norge men den var så jävla dyr att åka till. Så den stora frågan är vad fan ska man göra nästa vecka!? Var ju sugen på tälta, festa och träffa folk. Gatufesten är fan inget alternativ! Det återstår att se vad som kommer ske, men något ska vi väll kunna komma på kanske......

Anledningen till att så lite personer har köpt biljetter är kanske för att dom kommer med fel musik. Visst dom har riktigt stora band och så, men det är band som recensenter har hyllat. Dom åren Hultsfred satsade på rock/hårdrock så kom det sjukt mycket folk, och jag tror det är den vägen man måste gå om man ska locka stor publik. Det funkar inte riktigt med pop/RNB även om det är stora och bra artister som kommer. NAS & Marley hade jag så sjukt gärna velat se, det var dom jag absolut hade sett fram emot att kolla på... Det känns bara tomt och jävligt pissigt.


Kommentarer
Postat av: Edholm

Känns rätt synd, man hade ju ändå planer att någon gång fara dit. Måste kännas förjävligt.

2010-07-03 @ 17:10:13
URL: http://syntw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0