Määttz

Igår var det upp tidigt för att ta sig till Sidsjön och sedan springa lite, det blev 2 varv och en vända upp för backen sen lite MAQ på det också. Gick helt okej, men fick skavsår som fan dock. När vi var klara så blev det åka hem fixa lite mat och leta skjuts till matchen. Matchen började bra för våran del vi spelade riktigt bra i första och skapade en hel del lägen, riktigt bra lägen. Men vi kunde inte bara sätta dit bollen. Jag började på sidan och ett tag in i första blev jag inbytt slog en fin passning till matte som levererade med 1-0. Dom hann dock göra 1-1 innan första var slut. Vi spelade riktigt bra och skapade lägen men fick som sagt inte in bollen i mål. Andra halvlek började lite sämre dom tog komandot och lyckades göra ett tidigt mål. Vi flyttar upp laget och ett tag senare trycker dom in 1-3. Med 18 minuter kvar ser det mörkt ut för oss men vi lyckas få till oss en straff som vi gör mål på.
Nu har vi flyttat upp laget så mycket att det är stora luckor för dom att kontra på och det gör dom flera gånger, och är väldigt nära på att sätta punkt på matchen x antal gånger. Men i den 90e minuten så tar akke några stek in i banan och avlossar stora kanonen, pang rakt upp i bortre krysset 3-3. Riktigt snyggt mål, och det blev slutresultatet också.

När jag kom hem blev det käk och sedan dra på nån fest för Matte, lyckades få mig lite dricka i sista minuten så allt löste sig. Vi var där ett bra tag så kändes riktigt ovärt att betala 100kr för att komma in på krogen när man bara va där typ 1 timme. Men men, sen blev det att aggera bärhjälp och sånt. Kom hem och somnade direkt på sängen. Riktgit skönt. Idag blire väll slappa och kolla lite fotboll skulle jag tro på.

Tjohej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0