Helgen, wild, wild, wild!

Har städat ur denna svinstia jäklar va de såg ut efter denna helg asså! Men om vi tar allt från första början istället.

Fredag: Gym med Simon för att sedan åka och spela lite fotboll ute i kvissle, båda sakerna gick bara bra. Sedan blev det hem och invänta det som komma skulle ;P Skinkan, Eik, Peppan, Matte kom på besök för att göra Sundsvall väldigt osäkert! Dom anlände på kvällen och satte igång med supandet direkt! Tyvärr så kunde jag inte delta eftersom vi skulle spela DM match på lördagen så jag satt och tittade på. Var väll inte så kul, lite avis blev man ju, men men. Gick och la mig vid 12 när dom gick ut och sedan vakna jag tvärt när dom kom hem vid 4 kanske. Sen upp klockan 7 för att fika och sedan gå till sporthallen. Utslagna låg dom i soffan och på golvet och sussade.

Lördag: Upp tidigt och iväg till sporthallen för att sedan åka til Härnösand och spela DM semifinal mot just Härnösand. Matchen började vid 10 tiden och usch folk betalade 40kr för att se en riktigt bedrövlig innebandymatch. Tycker synd om er, förlåt för en så dålig match. Men vann gjorde vi iaf, resultatet blev 12-6 efter att det stått 5-5(?) när 3e skulle börja. Men vi vann en riktigt tråkig och dåligt spelad match och något annat än vinnst skulle ju inte få finnas. Det var snabba puckar efter matchen in i bilarna och åka in mot Sundsvall igen, finalen var i Skönsberg och den skulle spelas mot Ö-vik (en retur från förra årets DM). Denna match blev betydligt mer fartfull och det var betydligt mycket mer känslor inblandat. Dommarna var inte så super bra dömde lite konstigt och man kände att dom var lite av hemma dommare till våran fördel. Matchen slutade 13-6 och Övik hade tappat matchen helt, dom drog på sig matchstraff och en hel del 2+10 minuters utvisningar, snackade och skrek och var helt ur balans hela matchen. Jag fick iaf sätta 2 bollar och göra 1 ass (2+1), skulle ha fått ett 3e mål också men det bedömde dom som självmål istället så det fick jag icket :(.

DM MÄSTARE är vad vi blev för 2a året i rad!

Sedan blev det snabbt hem och duscha, grabbarna hade redan börjat lite lätt. Kvällen till ära så skulle vi alla klä upp oss Barney Stinson style, alltså Suit up! Så på med kostymerna och sedan börja parta! Ölspel och en hel del festligheter blev det, kom även ett tjejgäng på 4 som dom träffat ute på krogen kvällen innan. Närmare 12 gick vi ner på Memento sen hem när dom stängde. Och nu är ett rekord slaget, 9 personer var vi som sov här, fråga mig inte hur alla fick plats. Men det gick iaf! :P

Söndag: Riktigt seg i kroppen och hungrig som ett as när man vaknade. Vi gick på en vandring för att hitta mat vi kunde äta. Blev Texas och pizza buffé, smaka fin fint. Sedan hem och dega i soffan och kolla på TV. Fan vilka slitna krigare vi va asså. Vi somnade framför tvn och skönt vare. Sen skulle dom packa för att bege sig hem. Då började det stora uppdraget med att städa upp. Nu är jag klar med det och det är riiiiktigt skönt! ojoj, renbäddat, ny städat, kläder i tvätten, mat håller jag på att fixa (renskav och ris) så nu blire käk och kolla på någon film kanske.

Tjaaaarå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0