Jag är duktig ;)

Idag var det praktik i vanlig ordning, och idag skulle jag få ta blodprover! Men då är det ju klart att dom 3 vi skulle ta proverna på var sjukt svårstuckna. Jag testade sticka på alla 3 men utan att lyckas, det var ådror som inte syntes eller så rullade dom iväg. Handledaren hade det inte super lätt heller. Men man måste ju träna på dom som är svårstyckna också men lätt var det fan inte. Hoppas jag får nån annan å sticka på senare :)
Sedan var det en blödare också som spydde blod och en massa, som det var rejält allvarlig med. Hoppas det gick bra för honom! Efter det kom min lärare och skulle ha samtal om praktiken såhär långt. Och jag fick väldigt bra omdöme av mina handledare och även övrig personal som jobbade där.
Läser från lappen: "Pigg och ellert, ställer bra frågor, intresserad, lugn, bra handhavande med patienterna"
Så dom tyckte jag var duktig och det tyckte även övrig personal där, så det tackar man å mycket för. Bara köra på.
Fick sluta vid 13:40 för på eftermiddan blev det otroligt lugnt efter en hektisk morgon.

Tog bussen hem och ringde Simon för att vi skulle dra och gymma, blev att köra Mage/Ben. Och nu har jag kommit hem och ska laga mat, blir Lax och Potatis, sallad och en gräslöksröra. Och imorgon är det att jobba kvällen.
Måste även diska och packa in lite kläder i karderoben. Ikväll blir det film med A och bara ta de lugnt.
Sen ser det kanske ut som det blir Umeå i helgen, det beror på om Viola och gänget ska åka upp då åker jag med dom. Men det får man reda på imorgon troligen.

Nu fixa maten och sånt! Tjoi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0