Paralympics

Satt och klicka runt lite och kom in på paralympics och undrade varför dom inte visar något på tv nästan. Det är ju fan kul att se på! Sedan kälkhockeyn som dom har är ju helt underbar! När jag var mindre så ville jag också köra det. Såg skit kul ut, och det gör det fortfarande!

Kollade runt lite såg att Kanada hade en spelare som var 52år, så fan då har man ju tid på sig. Sverige har en 16 åring. Så jag läste runt lite och kollade om regler etc för kälkhockey. Det såg bra ut tills jag hittade följande: To participate in International Paralympic Committee competitions and sanctioned events such as the Paralympic Winter Games, athletes must have an impairment of permanent nature in the lower part of the body to such a degree that it is obvious and easily recognizable and makes playing standing ice hockey playing impossible.

Vilken besvikelse, jag var ju sugen! Man måste alltså ha en skada i nedre halvan av kroppen som gör det omöjligt att spela vanlig hockey. Typiskt, men den där kanadensaren var ju 52, så vem vet man kanske blir förlamad i framtiden, skulle det ske så är min önskan att börja i kälkhockey! Det är min högsta önskan isf! Men man kan ju inte hoppas på att bli förlamad, men hade varit kul att testa sporten innan man blir förlamad då så man vet om det verkligen är kul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0