Få det överstökat.... Skjut mig!

Jaha inget lugn alls inte, eller jo okej lite lugn var det ju ändå. När innebandyn var slut så hade man det så lugnt å skönt i typ 1 månad eller vad det nu var. Man var å gymmade lite när man kände för det, och det var kul att träna. Men när man börjar bli "tvingad" att träna, när bestämda tider är uppsatta så blir det ju genast inte lika roligt att träna. Man kanske har en dålig dag eller man orkar inte just den tiden, hade det varit gym så hade man kunnat skjuta på det eller ta det tidigare.

Det är sommarträningen som börjat med innebandyn och det är inget man ser fram emot när jag tog emot schemat.
Nu i Maj tränar vi måndag, tisdag, onsdag, söndag, sen utöver dom 4 bestämda tiderna ska vi ha 2st egna där vi ska köra gym. Alltså 6 gånger i veckan, ingen vila med andra ord. Utöver det så hade jag ju tänkt spela fotboll då är det 2 träningar i veckan måndag och torsdag sedan oftast match på lördag men ibland även match på onsdag. Så det är ju 3 pass där om man nu är med på matchen. Så totalt om jag räknat rätt så blir det...... 8-9 pass i veckan, sedan har man ju skola som man måste kunna sköta utöver det och till sommaren så är det ju jobb. Vi får se hur det blir med fotbollen, ska ta ett snack med tränaren och se vad som sägs. Det betyder att man kommer vara helt jävla slut hela sommarn. Det är nu man bara vill ta en pause i livet bara sjunka ner under jorden någon månad och sedan blomma upp till vintern igen då det inte är lika jobbigt med allt. Bara för att slippa försäsongen som är så jäkla bra men så jäkla krävande.


Så här ser schemat för innebandyn ut:
Måndag: 17:30 - 19:00 MAQ + Intervaller + BÅL
Tisdag: 17:30 - 19:00 Löpning + MAQ
Onsdag: 17:30 - 19:00 Bollspel + Skivstångsteknik + Skivstångsträning
Söndag: 17:30 - 19:00 Löpning + MAQ

MAQ = Mucle Action Quality, en träningsmodell för styrka, rörlighet, balans och kontroll.

Sedan har vi ju 2st styrkepass som vi ska sköta själva:
Uppvärmning: 7min, Chins 1x max, Valfri magövning 3x max, Valfri ländryggsövning 3x max.
Ryck: 5x5, Tempo: Max, Vila: 2min, Belastning: 70-85% av max%
Benböj: 8x4, Vila: 3min, Belastning: 80-90 av max%
Upphopp: 6x2 utan armar 6x2 med armar, Vila: Ingen
Bänkpress: 8x4, Vila: 3min, Belastning: 80-90 av max%
Enbenshopp från stepbräda: 8x3 varje ben, Vila: Ingen
Curl: 20x4

Visst detta kommer visa sig att det ger mycket när man är klar, men kommer man orka med? Det är den stora frågan. Nu har jag fått i mig en shake och en banan, ska dricka lite vatten sen är det iväg till nästa träning som är fotboll idag.

Hej hej!

Kommentarer
Postat av: Edvardingeborg

Beautiful site!

2012-02-06 @ 09:07:43
URL: http://edvardingeborg.blognext.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0