New shoes

Igår jobbade jag och det var tal om något oväder med massor med snö som skulle komma. Jobbade på hela kvällen och såg ju inte alls ut som det skulle komma något. Var ju bara nåt påhitt som något kommit på. Lite kul att det var kaos överallt i hela Sverige förutom i Sundsvall :P Det var ju fan plusgrader här så inte skulle det bli något oväder. Jag kom hem efter 22 och fortfarande var det lugnt.

Gick och la mig ett tag senare för att orka upp till skolan när jag vaknade så gick jag upp och kollade ut genom fönstret, WAAAA!!!, det var ju blåst å det snöade och det var massor med snö. Hur kunde detta ske? Var ju helt lugnt när jag gick å la mig och jag vaknar till detta! Det är som från natt till dag, helt omvänt, skruuuuuvat! Kollade ut och drog en suck sen gick jag till sängen igen och la mig. Men tvingade mig upp och iväg till skolan där det var seeeegt! Och det bara fortsatte att snöa också. Det enda som är bra är ju att det kommer massa snö till backarna så snaaart, då blire väll dags för lite bräda!

 

Gick ner en sväng på stan för jag kände att jag måste ju fan ha skor som klarar av detta väder. Hade ju bara ett par tunna tygskor just nu, och dom vinterskorna jag har är.... Not so nice. Kollade runt i alla affärer där skor var till salu men hade svårt att hitta några vettiga. Hittade ett par som inte var vinterskor som jag blev jävligt sugen på, men köpte dom aldrig trots att jag övervägde det väldigt mycket.
Efter ett tag hamnade jag på Dinsko där jag faktiskt testade lite olika skor, men var sjukt svårt att välja. Är inte riktigt förtjust i skor med hög krage eller va man kalla de, för vet inte hur fan man ska ha byxorna som då. Men ska man ha vinterskor så äre ju nästan bara höga som finns.

Stod iaf å valde mellan två stycken och tillslut efter många om och men och stort mått velande så kom jag fram till ett par skor som fick duga. När jag skulle betala dessa dyrgripar så skulle man ju ha saker för att smörja in skorna å massa grejer. Jävla jobb för att ha ett par skor alltså. Sen lyckades jag flirta till mig lite så hon smorde in mina skor med klet så jag slapp göra det, så köpte jag med ett par varmare sulor och nån sprayflaska med nå skit som gör att vattnet rinner av, skulle va bra iaf.

Det kalaset slutade på 1027kr själva skorna gick på 900kr hutlösa priser för ett par skor! Måste vara dom dyraste jag köpt iaf. Men men nu har man ju ett par skor som man får ha några vintrar kanske ;P
Men man vänjer sig väll med dom hoppas jag annars var det ju ett dåligt köp, är väll som en frisyr tar ett tag innan man vant sig men sen blire snyggt ;D



Nu äre dags att påbörja någon form av matlagning men har fan ingen aning om vad man ska fixa till. Det återstår att se, men först blir det nog lite godis ;) Tjabbatjena hejdå

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0