Mirakelvändningen.

Åkte ner mot sthlm i fredags då för att spela match. Blev stopp i Uppsala för att kolla på innebandy Sirius - Storvreta. En ganska tråkig match där Storvreta inte alls visade vad dom gick för, medan Sirius spelade smart och lyckades vinna enkelt med 4-1. Efter matchen åkte vi till hotellet som låg väldigt nära. Blev lite käk och sedan en bastu innan det var dags att sova.
Frukost och jäkla gott med hotellfrukost, man skulle ha de varje dag alltså. Lyx! Käkade sig mätt och sedan var det bara packa ihop för bussresan mot sthlm och matchen mot Odelberg.

Matchen då... Började inte så speciellt bra alltså. Böljade lite fram och tillbaka men vi lyckades inte få in bollen. Båda lagen hade flera ramträffar. Men odelberg skulle utnyttja special formerna av spelet. Dom gjorde 2 mål i boxplay och 2 mål i powerplay och inför sista perioden låg vi under med 4-0. När det hade gått 5min av tredje perioden så stod det helt plötsligt 4-4. Och vi följde varandra åt en lång väg. Där man turades om at ta ledningen och när slutsignalen fick ringa så stod siffrorna på 7-8. En mirakelvändning från våran sida, jävlar vad man satt å va nervös i slutet alltså. Men jävlar va kul det var! Rolig match i sista perioden.

Går att läsa lite mer på www.granlobksundsvall.se .

Bussresan hem gick väldigt segt och det blev bestämt att det skulle bli utgång. Blev att vi var här jag, BG, rille, frasse, notan, hella. Snacka lite å drack lite innan vi gick ner på Oscar. Träffa väldigt trevligt folk samt en från jobbet. Tog mig hem vid någon tid och det gick inte rakt iaf, shit. Kom hem och somnade direkt jag la mig på sängen. Men det har varit en mycket trevlig och rolig helg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0