Den nakna kocken

Den nakna kocken är i farten... Fick ett recept av en vårdtagare förut om köttfärslimpa. Så tog fram köttfärs tinade den och tänkte göra de hon sa.
Först tar man köttfärsen sedan så har man införskaffat en påse Fransk löksoppa från blåband. Man häller ner påsens innehåll i en bunke med köttfärsen sedan tar man i lite vatten. Det var inte smart å göra som jag gjorde först.... Tog lite för mycket vatten så var tvungen å förstöka sila bort vattnet mellan händerna. Haha men de är kul å kladda.
Och det var egentligen bara det man behövde enligt henne, man skulle ha nån ungspåse eller va hon snacka om att lägga allt i så den höll formen sen in i ugnen.
Men jag hade ju ingen påse, så behövde min form att lägga det i.... Doch är den ju lite lös och skulle inte hålla ihop. Så då blev det att blanda i 2 ägg, sedan blanda lite mjölk och ströbröd låta de stå så det blir tjockt och hälla i det. Toppa med lite salt och svartpeppar. Blanda allt, låt de sippra mellan fingrarna, kladda på som fan!
Sedan i med lite smör i formen, lägga i allt från bunken å forma det till en kind of limpa eller vad det nu liknade för mig... Det återstår att se hur det kommer bli, och än mer hur det kommer smaka.
Det kommer bli intressant, har aldrig gjort detta förut så detta blir lite kul :D
Vill även tacka Lina som var till hjälp.


Och här har vi resultatet:



Kommentarer
Postat av: inga i farten

man kan ta löksoppan blandat med cremefresch gör sen limpan gott.....

2010-09-22 @ 14:22:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0