Rasism - SD...

Idag var det skola och såklart blev det en hel del snack om valet.
Och jag fattar inte vad det är som är så rasistiskt med att rösta på SD, det är ju inte så att SD vill slänga ut alla invandrare som är här och förbjuda invandring. Det är ju flera invandrare med i partiet och flera invandrare som röstat på SD också...

SD vill bara att man ska skärpa invandringen, just nu tar vi in väldigt många invandrare. Men personligen tycker jag att om vi tar in folk så måste man väll kunna erbjuda dom något som jobb, boende och ett värdigt sätt att leva. Ett värdigt sätt är inte att sitta inne få pengar från ex soc och inte vilja lära sig svenska (Nu vet jag att alla inte är så utan det finns invandrare som verkligen vill). Kommer man in till ett land ska man väll också uppskatta det och visa att man vill stanna kvar genom att vara med och vilja lära.
Som det är just nu så tar vi in många invandrare utan att kunna erbjuda detta. SD säger inte att dom vill stänga av invandringen, invandringen behövs. Invandring skapar jobb.
Men som sagt så måste man ju kunna erbjuda en trygghet.

Varför ska sverige gå under för att SD är med? Norge har ett sådant parti, Finland, Danmark.... Alla dom har striktare invandringspolitik... Har dom gått under? nej verkligen inte, alla dom länderna har bra mycket bättre BNP än sverige.

Tar man in ett överskott av invandrare så blir det ju svårare att få jobb. Det är väll bättre att satsa på dom som är här i första hand så dom kommer ut i arbetsliv och att dom får boende. Sen när man löst allt sånt ja då kan man börja ta in folk igen. Det är ju självklart att invandring ska finnas!
Men jag stör mig sjukt mycket på alla som slänger ut sig ordet rasist hela tiden.... Det är många som säger att man borde gräva bort skåne från sverige för dom röstar på SD. Är inte det rasistiskt då?
Har man som parti fårr 5.7% så visar det väll på att frågan uppenbarligen är en viktig fråga men som inget annat parti vågar ta upp. Varför inte lyssna på vad dom har att säga iaf?

Det är ju inte så att SD vill slänga ut alla som är här som vissa verkar tro.
Vet inte vad mer man ska skriva men personligen förstår jag inte varför man säger att folk som röstat på SD är rasister (klart det finns rasister som har röstat på dom) men man ska väll inte dra alla över en kam.
När USA säger nej tack till att ta in någon invandrare så är det ingen som bryr sig men så fort en svensk yttrar sig om det så är man rasist. Finner det bara så lustigt och det var därför jag var tvungen att skriva detta inlägg.
Jag förstår på sätt och vis dom som röstar på SD, min röst gick till ett parti jag håller hemligt.


Kommentarer
Postat av: Språkpolisen

Hoppas på att "BMP" var ett slarvfel. För jag antar att du menade BNP som i bruttonationalprodukt.. För övrigt mycket vettigt inlägg.

2010-09-20 @ 16:12:58
Postat av: Jenny

"Du drar nu en hel folkgrupp över samma kam, du kör med kollektiv bestraffning på alla muslimer" citerat av Maud Olofsson i debatten med Jimmie Åkesson på tv4.



Härlig att Maud lever som hon lär då hon (och resterande partiledare samt partier) nu gör exakt samma sak mot SD.

2010-09-20 @ 16:14:57
Postat av: Fred

Språkpolsen: klart jag menade det, men blev hastigt i skrivandets hetta :P

2010-09-20 @ 16:19:53
Postat av: ...

Redan i det första stycket har du fel. Sverigedemokraterna vill slänga ut 90% av alla invandrare. Synd att det finns så många okunniga personer som du i Sverige. Du borde skämmas.

2010-09-20 @ 18:31:45
Postat av: Madde

Jag håller med dig och tycker det var ett väldigt vettigt inlägg!

2010-09-20 @ 18:34:18
Postat av: Fred

... : Det är ju iaf kul att du kan skydda dig bakom din skärm och skriva utan att uppenbarligen stå för dina åsikter. Som jag skrev det är ju inte så att dom vill slänga ut ALLA invandrare. Sen visst är det beklagligt att dom ska skicka ut 90%. Man kan ju iaf skicka ut dom som inte har något här och göra, dom som inte bidrar med något, dom som ställer till med problem. Varför ska det vara sådana här för? Gäller även svenskar de.

2010-09-20 @ 22:03:04
Postat av: Ida

Alla svenskar som ställer till problem då, vart ska du göra av dom?

2010-09-20 @ 22:42:48
Postat av: Jennie

Du vet inte vem jag är vilket som men om du tycker att det är beklagligt att skicka ut 90% så har du uppenbarligen inte läst in dig på SD eftersom det är de som deras representanter i riksdagen har som åsikt. Vem har rätt att göra skillnad på människor?

2010-09-20 @ 23:14:50
Postat av: Anonym

Jennie: Jo men det är väll inte precis så att det står på deras hemsida eller hur. Det där med 90% har kommit fram nu, det är iaf nyligen jag sett det. Och då är det beklagligt om det ska vara så. Och det är såklart man inte skriver på sin hemsida innan val att man ska få bort 90% av invandrarna från sverige. Men återigen om du kollar på dom andra länderna som har ett extrem parti med så ser du ju att det uppenbarligen funkar bra där. Så varför ska de inte fungera i sverige för också? Sen om folket har valt in ett parti så tycker jag iaf att man bör lyssna på dom, dom har lika mycket rätt att få sin röst hörd

Ida; får väll skapa en ö för folk som beter sig dåligt kanske? ;P

2010-09-21 @ 11:58:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0