SD - fortsättning

Suttit och läst lite på aftonbladet, snackat med klasskamrater i skolan och sett inlägg och kommentarer på facebook. Så jag kände att jag var "tvungen" att skriva lite om SD igen här på bloggen...


Personligen tycker jag man ska ta hand om dom invandrare man har först.
Ge dom en trygghet, KUNNA erbjuda jobb, lära sig svenska, boende osv för
att kunna leva. Kan man inte erbjuda detta så tycker jag inte man ska
ta in personerna. Just därför borde man skärpa invandringen. Få ordning
på det vi har först, och sen när ...vi har det så kan vi börja ta in fler
folk igen.


Ken Ring som även han är invandrare har sagt att han tycker att man ska ta hand om dom man har först för att sedan ta in invandrare igen när man fått ordning på den nuvarande invandringen. Sedan läste jag på aftonbladet om en partimedlem (tjej) som uttalat sig så idiotiskt. Hon skrev nåt med att skjuta invandrare mellan ögonen å posta iväg dom. Samma sak med den där partimedlem (kille) som sa att man skulle skicka hem 90% av alla invandrare från sverige. Detta är ju deras EGNA åsikter, det ingår inte i partiets politik. Och det är ju förståeligt om folk kallar dom rasister när sådanna uttalanden dyker upp. Men själva partiet har ju inte dom här åsikterna. Det är ju bara idiotiskt som partimedlem om man uttalar sig såhär. Och så vill man att svenska folket ska ta dom seriöst. Dom skadar bara sitt eget parti med dessa uttalanden.

Sedan läste jag en till sak på aftonbladet och det var ang Gnosjö kommun som har väldigt mycket invandrare fick över 8% av rösterna. Och där säger man att man behöver invandrarna för att Kommunen ska kunna fungera. Och invandrare behövs men man måste ju kunna ta hand om dom. Sen skriver dom längre ner i artikeln dom vill inte ta in 5st invandrare då försöker aftonbladet vinkla det hela till rasism. Men varför ska man ta in invandrare om man inte kan ta hand om dom? Då är det ju bra att dom säger nej, det måste väll vara bättre att vara ärliga och säga "nej vi har inte råd" än att ta in dom och så får dom inte tillgång till boende, arbete, lära sig svenska dom kan inte leva. Då anser jag att det är bättre att tacka nej. Och med det så vill jag säga att ALLA som nu röstat på SD är inte rasister, men jag förstår ändå på ett sätt att folk säger det om man tänker på det som vissa partimedlemar sagt.

Det tragiska är bara att nu när jag kommer med dessa åsikter, är svensk, bor i sverige, då är man rasist uppenbarligen. Och det kan jag verkligen inte förstå hur man kan komma fram till. Jag tycker bara att man ska ta hand om dom man har först innan man börjar ta in fler så man får någon struktur på det hela med invandringen.

Kommentarer
Postat av: Edholm

Men hur ska man göra med all världens flyktingar tycker du då? Då du kommit med ett bra och konkret svar på detta kan jag fortsätta :)

2010-09-22 @ 21:01:55
URL: http://syntw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0