Telia eller Felia

Imorse gick jag in på postens hemsida för att kolla var mitt paket var. 07:07 Ånge, Sorterad.
YES, tänker jag då borde ju paketat skickas typ 12 å fara här så man kan hämta det efter 16. Men Ånge är ju Ånge också. Men sedan kolla jag posten och såg att jag hade fått brev från posten där det var med en avi, där stod det att jag kunde hämta ut paketet efter 16! Fan va nice, gick dit vid 18 för att hämta ut. Kassörskan skannar in och säger att "nej det har inte kommit", "det kommer att komma på måndag....."
Jaha, det sög ju! Jävla piss...... Leeeess... Ånge postterminal är ju helt jävla värdelös. Det tar typ 1 timme eller nåt till Ånge härifrån, går ju snabbare att åka dit och hämta sina paket än att vänta på att det ska komma hit.

Sedan så kollade jag avin och där stod det jag skulle betala 1100kr för att hämta telefonen. Konstigt tänker jag eftersom jag skulle betala allt på samma gång. Ringer till telia å får prata med någon sthlmare tjej. Jag frågar varför det är såhär, kan jag ändra så jag betalar hela telefonen direkt? Jag får ett "Nej" samt att hon säger "jag har pratat med en kollega också som säger samma sak, en manlig" (som att det skulle va viktigt för mig att det var en manlig :o) som svar och hon säger att jag måste skicka tillbaka telefonen och vänta så att min beställning blir avbeställd. Sedan beställa en ny telefon och vänta lika länge som nu. Det innebär att det kommer ta 2 månader innan en ny telefon kommer. Så antingen kunde jag göra så eller avbetala den på 24 månader. Och fan inte orkar jag vänta 2 månader på en ny =/
La på och var små sur, sen sa robban att jag skulle ringa å snacka med nån chef.

Ringde upp igen fick prata med en norrlänning sa att jag ville prata med en chef, så sa hon att hon kanske kunde hjälpa mig ändå. Visst vi testar väll men din kollega kunde då inte. Berättade allt från början, sen säger hon "jo du kan få en slutfaktura så du betalar av både mobilen och hela bindningstiden på abonnemanget". Varför säger inte den första detta för, den första säger att det absolut iinte går att göra nåt... Det hela slutar med att jag kommer betala ca 1200 kr mindre än om jag hade gjort som jag velat från början. Så det var ju en bonus, för om man avbetalar så får man tydligen någon rabatt. Så nu är jag nöjd :) Inte bunden heller så det är fint. Får en fet faktura till nästa månad bara, men hade ju pengar för att betala hela så inte fan orkar jag avbetala då.

Dagens Ris och Ros
Ris:
Killen på support som jag beställde telefonen av som gjorde allt jävla fel! Samt den där jävla sthlmaren som vägrade låta mig betala telefonen!!!
Ros: Norrlänska tjejen som hjälpte mig och var väldigt trevlig.

Norrlänningar > Sthlmare 1-0


Nu blir det bara vänta till måndag och sedan pilla på telefonen :D Måste skicka alla kontakter till mailen också och spara massa saker.


OBS! Versionen av berättelsen är förkortad för orka inte skriva allt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0