Get Low (2009)

Get Low (2009)

IMDB: 7.1/10
Fersar: 6/10

En väldigt impopulär gammal man vid namn Felix Bush, en enstöring som bott själv i skogen i 40 år, börjar fundera på den dagen han ska lämna jordlivet. Hur kommer hans begravning bli? Vad kommer folk att säga om honom? Vilka kommer att närvara?
Han dyker plötsligt upp i stan där förvåningen är stor, men på Quinn Funeral HOme tar man emot honom med öppna armar och hjälper honom med sin begravning, men det visar sig bli en svår uppgift då Felix själv vill medvärka på sin begravning.... Levande.

Denna filmen har jag väntat länge med att se eftersom jag kände att det skulle vara en seg å relativt tråkig film. Men när jag väl sett den så var den intressant, den var ganska så bra faktiskt. Det är ju ingen action precis men den har någon mystisk charm över sig.
Filmen är inspererad av en sann historie vilket gör den mer intressant. Det är dock ingen film jag skulle se flera gånger, en gång räcker väl för dessa typer av filmer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0